PROGRESAŢI ÎN SURF ŞI EFECTUAŢI PRIMELE MANEVRE

V-ați dorit întotdeauna să prindeți valuri lungi, să practicați surf în viteză şi să vă stropiți prietenii cu jetul de apă făcut de placă?
Citind acest articol, veți fi cum nu se poate mai pregătit în efectuarea manevrelor de surf, veți ști cum să le executați pentru a promova o etapă în surf şi a deveni astfel SURFERUL verii!!
 
Înainte de a începe, este util să vă reamintim că viteza este elementul fundamental în încercarea de a realiza manevrele următoare.
Viteza vă va permite să prindeți valuri mai lungi, să treceți prin « secțiuni » (zone în care valul are tendința de a se închide de tip closeout), să luați amplitudine, să schimbați direcția şi să efectuați primele manevre.
Vă invităm să-l vizionați pe partenerul nostru tehnic de surf - Heremoana Luciani - în 5 secvențe video de antrenament.


Manevra nr. 1: Luarea în viteză sau "pumping"


Pentru a prinde viteză, surferul trebuie să realizeze « S-uri » pe val, concentrându-se asupra a 3 puncte esențiale: flexarea/extensia corpului, poziția brațelor şi privirea.



Progresați în surf şi efectuați primele manevre
 

Surferul îndoaie genunchii (se lasă în jos) la coborârea de pe val şi se redresează (se ridică) pentru a urca
 
 
1. Flexarea//extensia corpului
 
Pentru a genera viteză, este necesar să se efectueze mișcări de flexare şi de extensie pe val. Flexarea se realizează din partea superioară a valului (în coborâre) spre partea inferioară a valului, surferul trebuie să se lase în jos.
Extensia înseamnă ridicare şi se realizează din partea inferioară a valului spre partea superioară.
 
2. Poziția brațelor
 
Surferul trebuie să prindă viteză maximă şi să dea dovadă de cel mai bun echilibru posibil; este important ca acesta să ţină brațele în poziție paralelă cu valul.
Palmele mâinilor trebuie să urmeze forma valului.
 
3. Privirea
 
Privirea este esențială în toate sporturile de alunecare; în surf, ea ghidează corpul şi îl orientează pe val.
Pentru a beneficia de o alunecare perfectă, trebuie să priviți spre depărtare şi nu spre vârful plăcii.


 


 
 



Manevra nr. 2: Bottom Turn


Bottom Turn este o manevră care se efectuează deseori la începutul valului, imediat după take-off.
Scopul manevrei bottom-turn backside este acela de a efectua un viraj eficient la baza valului pentru a ajunge pe creasta valului cu o viteză maximă.

 
 Progresați în surf şi efectuați primele manevre
 

1. Flexarea (pe picioare)
Trebuie să efectuați o flexare a picioarelor, apăsând pe călcâie (faza de lăsare în jos) pentru a scufunda şina (muchia) plăcii în apă.
 
2. Privirea şi balansul umerilor
Privirea reprezintă un punct esențial în toate manevrele din surf, ea va ghida umerii şi întreg corpul spre direcția aleasă (aici, spre creasta valului).
 
3. Ridicarea
Ultima fază a manevrei bottom-turn backside vizează ridicarea întregului corp pentru a ajunge în vârful valului cu o viteză maximă, pentru a efectua o manevră.
 
În concluzie, fazele 1 şi 3 vă permit să generați viteză, în timp ce faza 2 vă ajută să pivotați întregul corp.


 



 



Manevra nr. 3: Roller

Roller este manevra de surf prin excelenţă, ea poate fi efectuată pe toate tipurile de valuri, dar cu cât valul este mai scobit (val tubular), cu atât manevra roller este mai radicală. Pentru a efectua un roller backside, este important să priviți cu atenție buza valului (partea înaltă a valului) pe care vă doriți să executați manevra.